Audience expectations is one of several key factors currently driving visual radio. Andy Parfitt mentions in the article that:
young audiences expect different things to audiences that have grown up with that sharp divide between tv and radioand this is very true, we live in a very visual culture where almost all the gadgets we buy have rich colour screens that give us feedback when we interact with the device itself and consume media through it. However, if I'm listening to the radio on my mobile and I hear a song I like there is nothing that tells me what it is, and this can be very frustrating. Its not a very satisfying user experience but visual radio is an attempt to address this situation.
Già, è molto vero. Nell'era della convergenza di fatto l'ultimo a convergere è proprio il pubblico, ancora accartocciato sulle vecchie, rigide associazioni dispositivo-servizio-contenuto. Non è più così. Il grande Eduardo poteva permettersi di fare la battuta "falla parlare col frigorifero" quando qualcuno gli passava la cornetta dicendo: "c'è la televisione al telefono".
Oggi i pronipoti di Eduardo risponderebbero: "e dove dovrebbe essere, sennò?". Qualcosa, tra radio, televisori e frigoriferi dovrà pur cambiare.
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